8 Şubat 2009 Pazar

Marjo'nun Diyet Manzaraları

Gözümüzün içine baka baka Nutella'ları yedin, oh olsun dediğinizi duyar gibiyim :)))) Geçen hafta annemle bugünü diyetimizin ilk günü ilan etmiştik, birkaç gündür de diyetimsi besleniyorduk. Gerçi şuna diyet demeyelim, sağlıklı beslenme diyelim. Geçen sene diyetisyenimden aldığım kilo koruma planına devam edeceğiz sadece.. Bu arada kilo verirsek, sıkılaşırsak hiç fena olmaz :)

Resimdeki benim 2-3 gündür akşam yemeğim olan haşlanmış lahana salatası. Gaza gelip devasa bir lahana almışım, bitirmek uzun sürdü. Yarın ve muhtemelen sonraki gün de akşam yemeğimde lahana salatası var :) Akdenizli olduğumdan ve de et pek sevmediğimden bayram ediyorum kaç gündür, resmen midem rahatladı. Et için deliren insanlar var, bir gün et yemese krize giren tipler var bu gezegende :S Benim için olmasa da olur, hatta iddia ediyorum, gözüm kapalı (rengini görmemek için) herhangi bir hayvanın etini yesem, kuzu mu dana mı tavuk mu devekuşu mu vs. kesinlikle ayırt edemem. Gözüm açıksa tahmin ederim az çok renginden :P

Bilimum ot, sebze, meyve ise ilgi alanıma girer. Özellikle de haşlayıp ekşilenmişse ondan güzel yemek yoktur şu dünyada.. Resimdeki gibi bir diyet yemeği isteyenlere kolayca bir tarif de attırayım o zaman, çok işlevli bir bloğum olsun! Millete bir faydam olsun yahu.

Lahana kaynar su içinde 3-5 dakika haşlanır, dirisi güzel olur çünkü.. Süzülüp tabağa alınır, üstüne hangi baharatlar isteniyorsa eklenir. Haşlanmış sebzelerin tadını tuzla bozmayı tercih etmeyin bir de, maksat zaten zayıflamaksa eliniz tuza gitmesin, ama kimyona gitsin. Kimyon lahananın gaz yapmasını önler (püf noktası da verdim of of of), inanmayan kimyonsuz dener de boyunun ölçüsünü alır :Ppp Bu salataya ben azıcık nar ekşisi ekledim, normalde galon galon dökerim de diyetisyenimin dediğine göre kalorisi çok yüksekmiş, maksimum 1 kaşık o yüzden :( Limon suyu şart ama sirke isteğe bağlı.. Elma sirkesi tercih ediyorum ben mide problemlerim yüzünden, içimi daha yumuşak.

Eh Marjo, bu nasıl diyet, o tabağın hepsini mi bitireceksin diyeceksiniz, efenim tabii ki değil, 3'te 1'i benim, kalanı kardeşimin :P Onun 3 tabaklık öğününün 1 kısmı sadece. Erkek olmadığıma seviniyorum bazı günler, ömürlerinin yarısı yemek yemeyle geçiyor sanki :)))


Marjo

2 yorum:

tuguna dedi ki...

hayranlikla okudum desem.ben hayatinda hic diyet yapamamis biriyim malesef. ama tadindan odun verecegime az yerim diye cok fena bahaneler uretebilirim:) gerci benim derdim yemek yapmakla ilgili, yapmayi seviyorum yapinca da yiyorum poff:( senden ilham almaliyim.

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

:))) canım senin diyete ihtiyacın yok ki :))) maşallah 3 aylık bebişin var benden daha "fit"sin.. hemen utanmalı ve diyetime devam etmeliyim heheh :)))